Jednym z podstawowych artykułów wyposażenia biura są długopisy czy pióra. Mimo rozwoju technologii i powszechnego dostępu do interentu tradycyjna forma pisania jest niezastąpiona. Eleganckie pióro czy szykowny długopis w dłoni dodaje dostojności chwili sygnowania ważnych dokumentów. Chcąc dodać sobie powagi i szukając sklepu papierniczego warto pochylić się nad historią jednej z najbardziej znanych marek artykułów piśmienniczych na świecie: Parker. Pióro z własną tradycją pielęgnowaną od lat to klasa sama w sobie. 

Geneza pierwszego pióra

Pierwsze pióro założyciel marki Parker opatentował w 1889 roku. Jednak zanim do tego doszło George Stafford Parker pracował jako nauczyciel. Skromna pensja wykładowcy sprawiła, że zaczął szukać dodatkowego źródła dochodu. Dlatego też podjął się pracy agenta w firmie John Holland Golden Pen Company. Szybko zorientował się jednak, że wyroby są wadliwe i niedoskonałe co odzwierciedlało się w ilości reklamacji. Czując, że jego reputacja jako sprzedawcy na tym cierpi, George zaczął pracować nad udoskonaleniem produktu aż ostatecznie zaprojektował własne pióro wieczne. Jednak zanim przedsiębiorczy Parker odniósł spektakularny sukces, pierwsze narzędzia do pisania składał w skromnym pokoju hotelowym w którym mieszkał. Co więcej, pracując po nocach i borykając się z problemami finansowymi nie był wstanie rozwinąć swojej marki tak, jak chciał. Los  jednak odmienił się, gdy George S. Parker spotyka na swojej drodze Williama F. Palmera, brokera ubezpieczeniowego. Ten wysłuchał problemów finansowych potencjalnego klienta i szybko zrozumiał że produkcja piór Parkera ma przyszłość. Panowie decydują się na spółkę, w której w zamian za wniesiony kapitał Palmer otrzymuje połowę praw patentowych Parkera.

Rozwój marki Parker

Od chwili założenia spółki firma rozwija się i patentuje nowe rodzaje piór. Wspólnicy zwiększają powierzchnię produkcyjną, a w 1899 pióro Parkera  Jointless Pen (023) zostaje użyte do podpisania pokoju między USA a Hiszpanią. Kolejny przedsiębiorczy krok to dystrybucja w Skandynawii. Firma zostaje doceniona na arenie międzynarodowej a wybuch I Wojny Światowej przynosi dochodowy kontrakt na pióra Trench Pen. To innowacyjne i solidne pióro wykorzystywało małe tabletki atramentu, dzięki czemu żołnierze mogli bez problemu zasilać pióra atramentem i pisać do rodziny listy czy podpisywać dokumenty w każdych warunkach. Sukces Georga Stafford Parkera to także pierwsze nie brudzące pióra czy system mechanicznego napełniania piór. Wielopokoleniowy wysiłek w tworzeniu ekskluzywnych piór został doceniony przez brytyjską Rodzinę Królewską i do dziś posiada tytuł oficjalnego brytyjskiego dostawcy artykułów piśmienniczych. 

Dziś marka Parker to światowy lider w produkcji prestiżowych artykułów piśmienniczych, należąca do amerykańskiego koncernu Sanford. Pióra i długopisy Parkera to nieodzowny wizerunek osób dla których istotna jest ergonomia w domowym biurze jak i w firmowej sali konferencyjnej. Elegancki  i ponadczasowy design sprawia, że produkty marki Parker są najbardziej znanymi i pożądanymi na świecie.